luni, 10 octombrie 2011

Capodoperă

Alaltăseară, la vreo 15 minute după concert, primesc un mesaj de la o altă persoană care fusese în public: “N-am cuvinte!” . N-am știut ce să-i răspund. Ajuns la pensiune, mi-am scris pe telefon că “Nimic nu va mai fi la fel”. Nici acum nu știu exact ce să spun despre concert, dar pot încerca să explic ce simt.
După cele mai multe dintre puținele cărți pe care le-am citit am avut senzația că ceva s-a schimbat în mod iremediabil în mine. Aerul e mai dens, iarba are o altă înclinație în bătaia vântului, stropul de ploaie e mai greu, pământul are o altă textură. Același lucru mi s-a întâmplat și după câteva filme. În muzică însă, știam că se poate, dar nu am mai trăit până acum.
N-am crezut însă că un concert poate avea un asemenea impact. Sigur, au exista glume multe înainte legate de importanța evenimentului, am înnebunit pe toată lumea din jurul meu cu asta dar nu credeam că am să pot vorbi despre acest concert ca despre o capodoperă. Eram sigur că va fi superb, dar nu chiar așa ! 
Muzica celor de la Scorpions nu necesită foarte multe cunoștințe pentru a fi înțeleasă. Versurile nu sunt grele și sunt făcute pentru a reflecta o mare parte din viața de zi cu zi, instrumentalul fiind absolut superb. Și cu toate astea, Scorpions nu a umplut stadionul de dobitoci, golani sau inculți. Au fost și d-ăștia, dar cantitate neglijabilă.
Superficialitatea și ignoranța îmi permit să exagerez foarte mult concertul de aseară. Astfel, ceea ce a fost pură întâmplare în realitate, în viziunea mea va avea un rost măreț. Playlist-ul(pe care îl învățasem pe de rost înaintea concertului) cred că este un fel de manifest al trupei (din câte am înțeles a fost același și la București).
Viață ciudată. Viață în care tobele lui Kottak sparg orice limite, iar lumina simbolizează nebunia absolută. Alaltăseară , patruzeci și sase de mii de oameni, de romani, imposibil de inclus într-un tipar, au trăit acea viață pentru 2 ore.
A fost mai mult decât un show, a fost o capodoperă. Tot ceea ce includ în această categorie are un efect deosebit asupra mea: nimic nu va mai fi la fel.

P.S.: Poza e făcută de mine! :X

                                                                        Respecte!

Un comentariu:

  1. Intr-adevar, a fost superb concertul, mai ales pentru ca a fost primul la care am fost. Chiar astazi am scris si eu pe blog o postare despre el.

    RăspundețiȘtergere